Pagina's

dinsdag 22 juli 2014

Zomeropruiming!

De afgelopen maanden waren druk, druk en nog eens druk. Doordat ik weer 4 dagen per week ben gaan werken schoten heel veel andere dingen erbij in, zo ook mijn nog altijd lopende huisopruiming.
Het is al stukken beter dan het ooit was en wat er uit is gegaan is ook niet helemaal weer dichtgeslibd maar toch heeft mijn werkkamer een soort van magneetfunctie op vanalles wat in de weg staat elders in het huis.
En zo kwam het dat iedereen die op de bovenetage zijn kamer opruimt en wat oud papier over heeft dat niet even beneden naar de garage brengt maar het in de papierbak op mijn kamer gooit die uitpuilde, verdwenen alle te klein geworden schoenen ook naar die kamer, in plaats van alleen de schoenen die nog voor een tweede ronde op marktplaats kunnen, ligt er al weken een doos met spullen die naar de stort/kringloop moeten en verzamelt zich ook een bergje spullen die nog op facebook of marktplaats te kopen moeten. Kortom, tijd voor actie.

En dus had ik me heilig voorgenomen om in de vier weken die ik niet werk deze zomervakantie elke dag op zijn minst een kwartiertje in die kamer aan de slag te gaan zodat het aan het eind van mijn vakantie weer helemaal mijn kamer is. Maar ja, met dit mooie weer komt daar natuurlijk geen bal van terecht en dus bedacht ik vandaag dat daar toch echt iets aan moet veranderen.

En zo bracht dochterlief de uitpuilende bak papier naar de papierbak, vulde ik links en rechts een vuilniszak die vervolgens in de wijkcontainer ging en maakte ik een moeder van wie de kids met de voedselbank op kamp mogen nog blij met vijf of zes paar schoenen zodat die beruchte tas met atletiekschoenen en spikes die mijn kids niet meer passen alleen nog maar schoenen bevat die een rondje wasmachine nodig hebben en dan te koop kunnen op marktplaats of op het prikbord van de atletiekvereniging. En hoewel het een kleine stap is maakt het al een aardig verschil.

Morgen dus maar op tijd op staan en nog eens een kwartiertje los gaan daar voor het warm wordt en de rest van de week ook elke dag....wat zal ik dan na vier weken toch een paradijs hebben :-)
En misschien heb ik er dan straks genoeg ruimte om alles even aan de kant te zetten en eindelijk de blankhouten stellingkasten white wash te maken. Mijn pinterestbord met mooie interieurplaatjes puilt inmiddels uit met ideetjes dus tijd voor uitvoering!

En oh ja, ook heb ik met de kids nog een uurtje onkruid gewied op onze stadsmoestuin èn heb ik nog wat struiken gerooid uit de achtertuin, ook daar ruimte dus :-)

2 opmerkingen:

  1. en vergeet niet een enorme courpoen die je eruit hebt gehaald! Ik zeg; goed bezig Mar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha...coerpoen.......die houden we er in! Ik zal bij de volgende oogst zaadjes voor je bewaren hoor Eef

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...