Pagina's

maandag 10 juni 2013

Moestuinvorderingen

Gisteren hebben we weer eens foto's gemaakt in de moestuin. De radijs is inmiddels schoon op en dus gaan we vanmiddag nieuwe inzaaien. Van de pluksla eten we zeker drie keer per week en de meeste andere dingen doen het ook goed. Alleen de komkommerplanjes hebben de regen van twee weken terug niet overleefd helaas....de rest gaat allemaal wel goed.
Hieronder wat foto's. Jokèh was vooral verbaasd over hoe broccoli groeit dus daar moest ik van haar zeker een foto van maken.
 Zie je in het hart van de plant dat er al een struikje begint te vormen? Jokèh vond het supergrappig, het groeit net als ananas, had ze nooit gedacht.
 Hier zie je Jokèh druk bezig met het schoonhouden van het terreintje rondom onze twee kisten en de potten. Het gras groeit er als kool helaas dus veel werk aan de winkel.
 Hier kun je goed zien dat het boven op het terras ook een aardig oerwoud begint te worden. Vanavond is er tuinoverleg en dan is het plan om een gezamenlijk dagje puinruimen in te voeren. Het boventerras is namelijk gezamenlijk en kan wel een schoonmaakronde gebruiken
Tenslotte nog een blik op de teil met mais en die met tomaten. Dat doet het allebei prima. Ook de uien en knoflook in de kist gaat goed en daartussen staan ook nog bieten die inmiddels ergens op beginnen te lijken. Dat wordt smullen de komende weken :-)

1 opmerking:

  1. Ik heb bloemkool gekocht bij den AVEVE en da ziet er net uit als jullie broccoli...
    Ik had een plantje gekocht dat een kleine 4cm was bij aankoop... ik hoop nu maar dat ik mij niet miskocht heb... niet dat we geen brocoli lusten ze ma toch...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...