Pagina's

donderdag 1 september 2011

Round Robin Notebook voor kinderen

Nu ik zelf ben aangestoken door het round robin virus en zoals jullie in het vorige blogje konden zien ook al druk aan het knutselen ben is ook onze dochterlief helemaal in voor een eigen round robin. Omdat er nog geen round robin voor kids is en er in mijn groep nog een moeder is met een dochter die mee wil doen hebben we de stoute schoenen aangetrokken en hebben we besloten een round robin voor kinderen te gaan starten.
Op de site van round robin notebook kun je zien wat het inhoudt en daar staan ook al heel veel voorbeeldjes van mooie pagina's. En inmiddels is er ook een site voor het round robin notebook voor kids in aanbouw. Deze site vind je hier

De kindernotebooks zijn bedoeld voor kinderen van 8 tot en met 12 jaar. Wie mee wil doen krijgt een moleskine notebook van 9 x 14 cm toegestuurd en mag dan vast de kaft en de eerste tien tot zestien bladzijden vullen. Tekenen, knippen, plakken noem het maar op, alles kan! De kinderen worden in groepjes van vier ingedeeld en elke twee weken op een vaste dag wordt het boekje naar de volgende van je groepje doorgestuurd. De laatste stuurt het boekje dan weer, gevuld met allerlei moois naar de eerste toe.

We realiseren ons dat het voor kids van deze leeftijd nog best een hele kluif kan zijn dus verwachten van mama (of papa natuurlijk) dat er een oogje in het zeil gehouden wordt en zorg voor wordt gedragen dat het boekje ook echt op de afgesproken datum, vol met allerlei leuks, naar de volgende wordt gestuurd. Iedereen vindt het immers leuk om zijn of haar boekje aan het eind met allerlei moois weer terug te ontvangenDe kosten voor deelname bedragen € 4,00. Voor dit bedrag krijg je het blanco boekje met een complete uitleg thuisgestuurd. De kosten van het doorzenden naar de volgende komen voor eigen rekening van de deelnemer. Hoewel we het met de kleine Moleskine niet zo snel verwachten kan het betekenen dat ze op een gegeven moment zo dik zijn dat ze met pakketpost verzonden moeten worden.

Opgeven voor het kinderroundrobin kan via ons mailadres roundrobin_kids@hotmail.nl (let op .nl dus niet .com).
Stuur ons de leeftijd en de naam van je kind en je krijgt per email alle informatie over het round robin notebook voor kinderen èn informatie over hoe de bijdrage betaald kan worden. Zodra de bijdrage is betaald is de deelname definitief.
Wanneer er voldoende deelnemers aangemeld zijn dan zullen de groepjes door ons worden ingedeeld en daarbij zullen we proberen om kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd zoveel mogelijk bij elkaar in een groepje te zetten.
Aanmelden kan vanaf nu, de boekjes worden 1 oktober 2011 verzonden en de ronde gaat op 29 oktober 2011 van start zodat de kinderen vier weken de tijd hebben om hun boekje te pimpen en de eerste bladzijden te vullen.

Als je nog vragen hebt, laat het me gerust weten, ik beantwoord ze graag!

4 opmerkingen:

  1. Jaaaaaaaaaaaaa Juul wil meedoen!
    Ik ga je vandaag mailen.

    Groetjes Miranda (Juf Juul)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zag het op twitter, mijn 15 jarige dochter leek het ook zo leuk maar ja...te oud :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, leuk dat je op mijn blog was! Ik ga jouw ook volgen, zie allemaal leuke dingen hier!
    Wat een goed idee om een notebook voor kids te starten. Mijn dochterlief vraagt steeds: mag ik ook een pagina in je boekje maken? Maar eerlijk gezegd twijfel ik nog een beetje of ze niet te jong is. Ze is net pas 8 geworden en heeft nog niet echt de discipline iets af te maken. Soms creeert ze de mooiste dingen, maar soms.. haha... en een 12 jarige kan natuurlijk veel meer! Of delen jullie in qua leeftijd?
    Ik vind het absoluut niet erg haar te helpen, maar ik ben naturlijk ook druk met mijn eigen notebook. Als het niet tegelijk liep, zou ik het zonder meer doen.
    Dus dat zijn een beetje mijn twijfels. Maar als je nog iemand te kort komt in een groepje van 4, dan willen we zeker geen spelbreker zijn!
    Misschien even je aanmeldignen afwachten? Komt er ook nog een tweede ronde, later dit jaar?
    Lieve groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jouw volgen... sorry... tikfoutje, jou dus... :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...