Pagina's

zaterdag 9 april 2011

Nachtmerrie bij klaarlichte dag

Tien voor twaalf op een zonnige zaterdagochtend, nog ff snel de laatste boodschappen bij de Ridderhof en dan op mijn dooie akkertje het hele winkelcentrum terug wandelen naar mijn auto.
Ik was nog niet eens thuis en ik hoorde de eerste sirenes, stap thuis uit mijn auto en er cirkelt een heli boven de stad en nog geen twee minuten later een lifeliner en even later nog eentje....
Omdat manlief en de kids niet thuis waren toch even op internet kijken waar er iets gaande is. Dan lees je over een incident bij de Ridderhof....en even later hoor je wat er gebeurd is.

Het duurt een tijdje en dan dringt tot je door dat als je er tien minuten later was geweest je er midden in had gezeten.......

En dan opeens vraag je je af hoe het met de vader van een kindje bij je zoon in de klas zou zijn. Hij heeft er een restaurantje, midden in het winkelcentrum. En dan hoor je dat die aardige mevrouw van de wolwinkel waar je die ochtend nog even mee stond te praten een kind de winkel heeft binnengesleurd om te voorkomen dat het neergeschoten zou worden....en dan vraag je je af, hoe komt zo'n kind zoiets ooit te boven....

Ik ben er naar van.........en vraag me werkelijk af of Alphen ooit nog hetzelfde zal zijn....

6 opmerkingen:

  1. Hoi Marièlle,
    Ik kom net thuis, maar hoorde tussen de middag een flard van dit nieuws op de radio, en moest natuurlijk meteen aan jullie denken.
    Ik ga zo nog even kijken wat er nu precies gebeurd is, maar ik kan me zo al goed voorstellen dat je er ondersteboven van bent, zo komt het wel heel dichtbij !
    Blij dat je dierbaren ongedeerd zijn, maar onthutst over het leed van anderen. En sowieso over het feit dat zoiets gebeuren kan !
    Knuffel uit Breda, Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreselijk dat zoiets in ons kikkerlandje gebeurt,dit soort dingen gebeuren in Amerika maar niet bij ons!Je hebt wel heel veel engeltjes op je schouder gehad vanmiddag!Ik wens je heel veel sterkte!liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marielle,

    Wat is het toch een vreselijke dag! Wat een gelukkig dat je dan net op tijd weg was! Zelf woon ik ook in Alphen, in het winkelcentrum de Atlas. Dan loop je daar gewoon de boodschappen te doen en beginnen er allemaal politie te schreeuwen dat je weg moet. En in de loop van de dag kwam het afzetlint steeds dichter bij, nog maar 3 deuren.
    Nu nog steeds is de atlas afgezet. Ze zijn nu bezig met speurhonden op zoek naar bommen. Vreselijk, heel spannend ook.
    Maar ik wens jou ook heel veel sterkte met het verwerken van vandaag!!

    liefs, Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Marielle,

    Ik stond om 12 uur in de aarhof en ben nog steeds danbaar dat ik in het andere winkelcetrum stond!
    s avonds zijn wij ook het huis uitgezet vanwege de bom melding.

    Het was gister een vreselijke dag en vind het heel moedig van je dat je dat op je blog met anderen wilt delen!

    Alphen zal idd nooit meer hetzelfde zijn, maar gelukkig hebben wij dorpsgenoten elkaar nog om te steunen! Veel sterkte.. Groetjes Marissa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marielle, wat een akelige dag was dat gisteren. Wat bezielt zo'n man? Je zult daar nooit meer hetzelfde boodschappen doen, denk ik. Heel veel groeten, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben er stil van, geen woorden voor.. Sterkte met het terugvinden van je vertrouwen in de mensheid, gelukkig lopen er nog steeds meer goede mensen rond dan dit soort figuren..
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...